Avokado za zdravo i jako srce

Zašto jesti avokado kad je prilično skup a pritom nema očaravajući ukus poput mnogo drugog voća? Činjenica je da avokado ne spada u najukusnije i najomiljenije voćke, ali svakako se ubraja u one izuzetno zdrave.

Avokado obiluje hranljivim materijama i njegova redovna konzumacija pomoći će vam da smanjite rizik od srčanih oboljenja. Najveći procenat njegove masnoće čine mononezasićene masti koje su dobre za zdravlje našeg srca i čitavog kardiovaskularnog sistema. Zdrava ishrana ne podrazumeva izbacivanje masnoće iz jelovnika, već fokusiranje na tzv. dobre masti. Te nezasićene masti nalaze se u različitim namirnicama, a najviše ih ima u ribi, orašastim plodovima i maslinovom ulju. Upravo je visok procenat nezasićenih masti zaslužan što je avokado toliko dobar za naše zdravlje. On snižava nivo holesterola. Osim toga, ne sadrži natrijum i blagotvorno utiče na zdravlje.

Zahvaljujući visokom procentu vlakana, avokado je koristan i za varenje. On indirektno utiče i na stabilizaciju nivoa šećera u krvi. Ako još uvek ima onih koji se pitaju zašto treba jesti avokado, odgovor može da glasi i Da biste imali čvrste kosti! Avokado sadrži kalcijum, kao i vitamine C, D i K. Svaki od njih ima važnu ulogu u izgradnji kostiju, što je posebno važno za starije ljude čije su kosti krte i lako lomljive.

Imajte na umu i ovo: Dodavanjem ulja avokada ili sveže voćke u salate i prelive povećava se sveukupna apsorpcija nutrijenata. Organizam će lakše iskoristiti sve hranljive sastojke zastupljene u drugom voću i povrću. Zbog neutralnog ukusa, avokado se dobro kombinuje sa svim drugim namirnicama. 

Izvor: lepotaizdravlje.rs