Eau de Viktor, profesionalno i svetski!

“Prvi Youtube kanal u Srbiji posvećen isključivo ljubavlju prema parfemima”, ovu rečenicu možete pročitati kada posetite youtube kanal Viktora Mihajlovića. Eau de Viktor! Viktor je 2017. godine počeo da snima na youtube-u, za razliku od ostalih youtubera, Viktorov “content” iliti sadržaj je potpuno drugačiji, ne bavi se trivijalnostima, besmislicama, već radi nešto konkretno, ali izgleda da je malo ljudi na Balkanu koji bi konzumirali njegov sadržaj i sve što on plasira kao informaciju, a u vezi sa parfemima. Broj pretplatnika na njegov kanal je u ovom trenutku, nešto više od 26 hiljada. Ovakav podatak ne govori o ljudima u regionu da ne poznaju dovoljno tematiku, da su nezainteresovani, neprosvećeni. Zašto?
Kanal Viktora Mihajlovića je drugi kanal u Evropi po popularnosti, koji se bavi tematikom parfema. Prvi je Jeremy Fragrance iz Nemačke.
https://www.youtube.com/channel/UCi1aWW4DvR8ds_T7LC_L7HQ

U nastavku pročitajte intervju sa Viktorom!

– U opisu tvog kanala stoji da je to prvi kanal u Srbiji posvećen isključivo ljubavlju prema parfemima. Možeš li nam reći kako ti je ova ideja pala na pamet?

Parfemski jutjub kanal “Eau de Viktor” je nastao kao posledica odluke koju sam doneo kao tinejdžer da svesno počnem da radim na svom imidžu. Miris je, hteli mi to ili ne, neizbežna komponenta naše pojave. Usudio bih se da kažem da naš miris daleko više govori o nama nego ono što obučemo taj dan, ili čak izgovorimo, a razlog za to jeste direktna povezanost čula mirisa sa limfnim sistemom zaduženim za naše emocije – dok sva ostala čula prolaze prethodnu obradu. Kada je moja znatiželja prema mirisima prerasla u opsesiju, odlučio sam da svoje stečeno znanje delim sa svetom oko mene kroz najatraktivniji medij trenutno – Youtube.

– Kakva je situacija u Srbiji kada je reč o tržištu parfema? Koji su najpopularniji, koji onako lošije prolaze, šta mladi najviše vole da kupuju? 

logo

Primećujem da je domaće tržište parfema godinama stagniralo zbog manjka javne polemike o istima. Glavni savetodavci su bile prodavačice koje bi na licu mesta savetovale jedne te iste parfeme mušterijama i tako smo kroz godine postali “država 4 parfema”. Najbolje prolaze parfemi koji potiču od popularnih dizajnerskih brendova, dok umetnički “niche” mirisi, kao što im ime nalaže, nailaze uglavnom na probranu publiku. Mladi su do skora uzimali 4 gore pomenuta parfema, medjutim otvaranjem javne diskusije na tu temu i uspostavljanjem Youtube kanala Eau de Viktor kao i parfemskog foruma na Facebook-u “Parfemska Zajednica Mirisni Ljudi” – mladi a i ljudi generalno sve manje slušaju prodavačice a sve više “slušaju svoj nos” kada biraju svoj parfem.

– Možeš li nam ispričati malo o svom početku pravljenja klipova? Da li si od starta imao već neku opremu i parfeme o kojima bi pričao, ili si jednostavno krenuo bez nekog plana pa si to u hodu menjao?

Moja filozofija je: Što imaš bolji kvalitet videa i sadržaja – to više poštuješ svoju publiku. Od starta nisam imao zavidnu opremu, tačnije imao sam mobilni telefon i stotinak evra uštedjevine. Taj novac sam uložio u snimač zvuka, dok bi telefon bio zadužen samo za video. Zapazio sam da nezavidan broj ljudi na našoj Youtube sceni obraća pažnju na zvuk, priča razgovetno i razumljivo pa sam odlučio da se na taj način istaknem – pogotovo kao bivši muzičar. Parfeme sam na samom početku pozajmljivao od radnji – nije bilo drugog načina. Dolazio sam u radnju i tražio šefa smene kako bih zamolio da dobijem par testera na nekoliko sati, i kada bih snimio video, vratio bi ih u radnju – zato na većini mojih videa na početku karijere možete videti natpise “tester” na parfemima. Kako je vreme išlo, tako je broj parfema u mojoj kolekciji rastao, a ja sam sve više počeo da ulažem i u opremu – tako da rad na kolekciji parfema i video opremi nikad ne staje.

– Na svom kanalu imaš dosta raznovrsnog sadržaja. Šta misliš koja vrsta klipova dobro prolazi što se tiče gledanosti, i zbog čega?

Značajnu pažnju dobijaju video klipovi tipa: Top 10 parfema za zavodjenje, Kako se pravilno nanosi parfem ili Devojke ocenjuju parfeme. Razlog za to je jednostavan, većina ljudi koja udje u ovaj hobi parfem posmatra u svojstvu afrodizijaka, zanimaju ih reakcije suprotnog pola. Kako muškarci vole da gledaju reakcije žena, isto važi i obrnuto.

– Kakvo je tvoje mišljenje o započinjaju youtube kanala kada je reč o nečijem hobiju? Da li sve prolazi ovde kod nas ili ipak moraš imati već neku oformljenu publiku koja postoji na internetu?

Zanimljivo pitanje! Meni je u startu mnogo ljudi govorilo da niko to neće gledati jer “čoveče živiš u državi gde ljudi masovno ne koriste sapun kako treba, a ti hoćeš da pričaš o parfemima koji koštaju 100 evra” . A istina u kakvoj državi živimo je takva, da je za samo dve godine rada, parfemski Youtube kanal Eau de Viktor postao drugi po veličini u Evropi, i da ima brojniju publiku od kanala koji postoje daleko duže i govore na engleskom jeziku pa samim time imaju skoro ceo svet kao potencijalnu publiku. Ja sam 95% svoje publike zaradio naknadno, povezujući parfemske teme sa odredjenim trenutno popularnim ili tzv. “trending” momentima, i tako sam na talasima aktuelnih stvari “uvlačio” ljude u parfemski svet – što savetujem i ostalima kada se radi o njihovim hobijima.

– Šta je po tebi najbitnije kada krećeš sa YouTube-om kao platformom?

Raspored izbacivanja klipova – bez premca. Youtube je tako programiran da kanale koji često izbacuju klipove nagradjuje vidljivošću i eksponiranjem, dok sezonske kreatore sadržaja ostavlja da stagniraju. Moja formula je u početku bila – jedan video nedeljno, po svaku cenu. Nakon par godina, toliko sam zavoleo ceo proces da mi često nije teško da snimim bonus klipove tokom nedelje, što dodatno utiče na rast mog kanala.

– Kakve planove imaš?

Pored inovativnijeg sadržaja gde ću ljudima na ulici davati priliku da reaguju na neke parfeme koji se ne mogu lako naći kod nas, u planu imam lansiranje jednog parfemskog preparata koji neće imati zaseban miris, ali će moći da utiče na odredjene karakteristike parfema koji se naknadno nanese – poput same trajnosti i postojanosti parfema. Ljudi sa ovih prostora vole jake i dugotrajne parfeme, tako da verujem da će im biti zanimljivo da takvu stvar iskuse i testiraju – toliko smem da otkrijem za sada!

– Možeš li za kraj dati neki savet kako se “probiti” na internetu sa nečim originalnim, pogotovu u zemlji gde je svest ka tome još uvek na jednom nižem nivou?

Sve je moguće, ako pametno postupate. Odgovor na ovo pitanje sam blago dodirnuo u nekom od prethodnih odgovora, a tiče se povezivanja tematike kanala/bloga sa aktuelnostima. Na primer, ako se bavite patikama i pravite recenziju patika koje igrom slučaja koristi Novak Djoković, umesto da napravite video “Recenzija X patika”, pametnije je da taj klip plasirate pod naslovom “Zašto je Novak Djoković izabrao ove patike za svaki dan”. Kao što vidite naslov u nekim momentima igra ključnu ulogu, i tako ga treba posmatrati. Izdvojite vreme da predstavite svoj sadržaj tako da zainteresuje običnog čoveka, koristeći aktuelne teme i gle čuda – taj čovek će od sutra pratiti vas.

Restart magazin