Intervju sa Janjom Jovanović-Šta to znači baviti se digitalnim marketingom?

Hteli ili ne hteli danas je nezaobilazna stvar znati korake oglašavanja preko interneta. Bez obzira čime se bavili, koliko godina imate i da li ste uopšte upućeni u funkcionisanje interneta, činjenica stoji da je svaki Vaši potencijalni klijent ili kupac “online”. Pitanje je kako ćete ga privući.

Danas za Vas naša redakcija je popričala sa Janjom Jovanović. Janja je osoba čiji je posao da pojedincima i preduzećima pomaže u strategijama internet oglašavanja kao i izgradnji mreže korisnika i pratilaca.

Za više informacija možete posetiti njen blog kao i LinkedIn profil.

U nastavku teksta sledi intervju…

Prvo i najčešće postavljeno pitanje jeste možeš li nam reći malo više o sebi i svom poslu?

Zovem se Janja i bavim se internet marketingom. Pomažem kompanijama i pojedincima da razviju i implementiraju internet marketing strategije, povećaju bazu korisnika i izgrade svoj brend. To uglavnom radim za strane klijente. Međutim, kako nas u školama ne uče prodaji, marketingu i ostalim neophodnim veštinama, od ove godine sam pokrenula seriju radionica i privatnih obuka za srpsko tržište. Ideja mi je da prenesem znanje i suštinu na jednostavan, pitak i kreativan način koje će ljudi moći da primenite u praksi. U životu me još svašta zanima, ali hajde da kažemo da je neka moja svrha da motivišem i inspirišem ljude da budu bolji, uspešniji i srećniji.

Sve nekako počinje od fakulteta. Na koji način je tvoj fakultet, “Fakultet organizacionih nauka”, pomogao tebi da se razviješ u ovom konkretnom pravcu?

Fon pamtim kao zaista lep period svog života i taj fakultet je definitivno za mene bio pun pogodak. Ono što volim kod FON-a je što su profesori i asistenti otvoreni za sva vaša pitanja i interesovanja. Što postoji puno organizacija gde možete praktično vežbati ono što učite u teoriji i što fakultet prati trendove i nove tehnologije (što je na žalost u Srbiji retkost). Negde na trećoj godini sam shvatila da je marketing ono što me najviše zanima i čime želim da se bavim. Zatim sam na masteru odabrala smer “Multimedijalne komunikacije i odnose s javnošću” i tu polako kreće moj karijerni put.

 

Kako si započela sve ovo? Da li si od početka imala nekakav plan ili se on razvijao prateći tvoje studiranje?

Baš ovakvu vrstu posla kakva je sad nisam imala u glavi od početka, i definitivno se razvijala kroz faze. Znala sam da me komunikacija i organizacija najviše zanimaju i da mi to odlično ide, ali zaista nisam znala čime ću se sve tačno baviti i gde ću završiti (to ne znam ni sada :D). Uostalom, digitalni marketing je tada još bio u povoju. Kako se tehnologija brzo menja, menjaju se i zanimanja. Tada nije postojalo zanimanje “Growth Hacker” ili “UX dizajner”, a danas to postoji. Tako da nikad ne možete tačno znati ako ste u ovako nekoj sferi na koju tehnologija dosta utiče. Fakultet vam je samo baza za dalje. Studenti greše kada misle da sve treba da im bude jasno u glavi i da im je sudbna zapečaćena odabirom fakulteta. Moj savet za studente je da istražuju sebe i šta im najviše leži kako bi znali u koju oblast da se usmere kasnije, ali i u toj oblasti posle ima puno različitih pravaca.

Možeš li nam navesti primere nekih od tvojih kurseva?

Trenutno su mi aktuelne:

  1. Linkedin – Kako iskoristiti  pun potencijal ove mreže
  2. Outreach – Kako drastično povećati šansu da odgovor na vaše upite bude “DA”
  3. Content – Kako pisati sadržaj koji privlači pažnju i prodaje

Tvoje delatnosti su itekako raznovrsne.Kakva je tvoja radna navika i da li imaš nešto da poručiš povodom toga?

Imam razvijene radne navike još od malena. Mislim da je to jako važno jer se fakultet pa i bilo koji posao ne završava samo ako si pametan već treba da imaš jedan sklop veština u koje spada i zagrevanje stolice i radna navika. Tu je i dobra organizacija. Svakog januara definišem ciljeve za tu godinu. Zatim svakog meseca definišem ciljeve za taj mesec. I svakog dana u planer upisujem šta treba da obavim za taj dan. Na ovaj način postignem mnogo više nego da nemam nikakav plan ili da radim stvari sporadično. Pisala sam baš jedan blog post na tu temu, pa ljude koje ovo zanima mogu baciti pogled ovde: Kako da se bolje organizujete i smanjite gubljenje vremena na gluposti

Koliko je važno danas znati koristiti internet, bez obzira na vrstu posla i karijeru?

Mnogo. Danas je vreme kao nikada pre. Ljudi imaju mogućnost da celom svetu predstave šta rade, čime se bave, za šta se zalažu…Ako je to nešto što daje neku vrednost, ljudi će vas pratiti. U vreme pre Interneta i “infuensera” je bilo mnogo teže izgraditi brend i postati poznat po nečemu.

Šta ti misliš o započinjanju i vođenju domaćih blogova i stranica? Da li je to plus jer tržište nije razvijeno kao u drugim zemljama, ili minus, iz istih razloga?

 Ovo je odlično pitanje. Zavisi šta radiš, ko ti je ciljna grupa, kako radiš to što radiš… Na ovu temu bih mogla do sutra da pričam, ali ću sumirati ceo svoj utisak kroz jednu kratku rečenicu: Ko uspe u Srbiji, uspeće svuda.

Daj nam neki kratki savet kada je reč o komunikaciji sa ljudima? Šta je bitno za bolji utisak?

Bitno je da gledate i slušate ljude šta vam pričaju. Da im ne upadate u reč i da ih ne prekidate. Zaboravite svoj ego. Postavljajte pitanja, slušajte i nek vas zaista bude briga za druge. To je najbolji recept koji imam da vam dam. Ako vas zanima više na ovu temu bacite pogled na ovaj članak gde sam pisala o tome: O ljudima i ljudskim odnosima.

Za kraj možeš li dati neki savet mladima kao i studentima, ljudima koji tek treba da grade i da menjaju svet?

Imam. Želim da vam poručim da radite ono što volite i pronađete koji je to vaš smisao i doprinos ovom svetu. Samo tako ćete biti stvarno srećni. Tako, i sa pravim i iskrenim odnosima koje budete gradili sa ljudima oko sebe. 


One thought on “Intervju sa Janjom Jovanović-Šta to znači baviti se digitalnim marketingom?

Comments are closed.