Kad je vreme da prestanete da jedete hleb?

Hleb je neizostavan deo svakodnevnih obroka većine ljudi. U mnogim slučajevima on je važan deo ishrane, ako govorimo o hlebu od celovitih žitarica ili proteinskom hlebu.

Neke vrste hleba doprinose mršavljenju i snižavanju krvnog pritiska, tvrde istraživanja.

Međutim, postoje neki ozbiljni pokazatelji da vam hleb možda i ne deluje dobro na zdravlje i da bi trebalo da razmišljate o tome da ga izbacite iz jelovnika.

Gojite se

Ako primetite da brojke na vašoj vagi stalno rastu, možda je vreme da smanjite unos hleba, pogotovo ako je beli hleb vaš izbor ugljenih hidrata.

Prema studiji objavljenoj u “BMC Public Health”, konzumiranje dve ili više porcija belog hleba dnevno značajno je povezano sa rizikom od prekomerne telesne težine ili gojaznosti.

Vaš krvni pritisak je visok

Bilo da se borite sa hipertenzijom godinama ili ste tek nedavno otkrili da vam je krvni pritisak povišen, izbacivanje hleba iz ishrane mogao bi da bude najlakši način da se brojka na vašoj vagi smanji.

Studija iz 2018. objavljena u časopisu “Nutrients” otkrila je da je konzumiranje samo jednog komada belog hleba jednom ili više puta nedeljno povezana sa povišenim krvnim pritiskom.

Imate ozbiljne grčeve u želucu

Ako ste primetili da vas želudac boli poslije sendviča, to bi mogao da bude znak da je vreme da se odreknete hleba.

Prema “Celiac Disease Foundation”, osobe sa celijakijom, imunološkom bolešću izazvanom konzumiranjem glutena, često doživljavaju nadutost, bol, dijareju i zatvor nakon što pojedu hranu koja sadrži gluten, a sadrži ga većina pekarskih proizvoda.

Razvili ste osip

Prema Nacionalnom institutu za dijabetes i bolesti probavnog sistema i bubrega, otprilike 10 odsto osoba sa celijakijom će razviti herpetiformni dermatitis.

On se obično manifestuje u malim vezikulama koje izbijaju simetrično na leđima, laktovima, kolenima i vlasištu, iako mogu da budu zahvaćeni i drugi delovi tela.

Nivoi šećera u krvi su vam nestabilni

Ako vam je nedavno dijagnostikovan dijabetes ili preddijabetes, možda bi trebalo razmisliti o količinama hleba koje konzumirate.

Mnogi komercijalno dostupni hlebovi prepuni su rafinisanog šećera, što može da predstavlja ozbiljne zdravstvene rizike za osobe čiji šećer u krvi nije adekvatno kontrolisan.

Američko udruženje za dijabetes preporučuje da osobe sa dijabetesom koje ipak odluče da zadrže hleb u svojoj ishrani odaberu hleb čije deklaracije navode celovite žitarice kao prvi sastojak.

Izvor: b92.net