Kampanjsko vežbanje i večiti početnik

Često čujemo rečenicu: Samo ti kreni da vežbaš, to ti je najbitnije.

Međutim, da li je zaista odluka da vežbamo bez ikakvog plana i organizacije najpametnija? Ili može više da odmaže nego pomaže?…

Većina novih vežbača, kao svoj cilj dolaska u teretanu ili započinjanja nekog režima vežbanja imaju neke svoje kratkoročne ciljeve koje verovatno nikada neće ostvariti. Prosto to je činjenica. Najčešće dolaze 1 ili najviše 2 meseca i to je to, posle nekog vremena opet, što bi se reklo kampanjci. Ti ciljevi mogu biti najčešce smanjenje telesne težine, nasuprot tome dobijanje na težini odnosno dobijanje mišićne mase. Rekreacija i zdravlje pre svega su nešto što je bitno uglavnom starijim osobama.

Ljudi najviše greše svojom nedovoljnom informisanošću kada kreću da vežbaju. Rezultat je brzo neuspeh. Uglavnom ljudi misle da se do uspeha može doći za par meseci što normalno nije tako.Uspeh se tek može postići posle dobre godine do 2 i 3, ako krenete pametno u početku, što ja sam nisam.

U fitnesu sam lično već 6 godina i još uvek nisam došao do onog perfektnog rezultata kakvog svi gledamo na društvenim mrežama, što je praktično i nemoguće ako ne želimo da se odreknemo dosta stvari u životu zarad tog cilja. Mislim da je za Vas a i za mene taj cilj da vežbamo u kontinuitetu, da budemo zadovoljni onime što radimo i čime se bavimo. Da ne moramo jedva uklapati svoj život u fitnes kao profesionalni sportisti već da u svoj život uklopimo fitnes a da to ne bude opterećivanje. Ljudi, najviše te mladje generacije, obožavaju da traže neke prečice do svog uspeha. Tipa kako izgledati kao fitnes model za što kraće vreme. Čitajući i isprobavajući svašta. Istina je, a ovo i svi već znamo, da prečica nema. Nema prečica u isprobavanju supstanci o kojima premalo znamo niti kako su pravljene i odakle dolaze. Nema prečica u nekima novim nelogičnim dijetama koje mogu da unište telo i zdravlje osobe. Nema prečica u periodičnim treninzima bez plana. Kao što nema ni mišića u nekoliko urađenih serija vežbi, istih svaki dan, kao ni gubljenja kilograma u sporom hodanju na traci sat vremena i izgladnjivanju ostatak dana.

Posledica su najviše razočarenja , gubljenje motivacije, nedovoljna želja za nastaviti dalje. Onda osoba u dosta brzom periodu se vrati u prethodno stanje, i fizički i psihički.

Poenta je u tome da svako treba da se obrati nekom iskusnom licu, nekome koje zaduženo za to, koje ima rezultate iza sebe i koje može ispravno da posavetuje da do ovakvih komplikacija i dilema ne dolazi.

Autor: Milan Kostić

Pročitajte još neke od naših tekstova iz fitness kolumne:

Zdrava hrana u službi svakoga dana-Kako da zdrava hrana bude način života?

Razumimo gojaznost-kako i lako do te idealne brojke na vagi?

Biti ili ne biti vegetarijanac