Kopola: Sve vezano za „Kuma“ bilo je bolno

„Filmovi su iluzija i sve emocije koje gledalac oseti tokom filma ne dolaze zapravo sa ekrana, već iz njih samih. Tokom života dešavalo mi se da brojni filmovi od užasnih postanu prelepi. A te promene mogu da se dogode i nakon samo jednog dana“, ispričao je za magazin Njujork slavni američki reditelj Frensis Ford Kopola.

Njegov film „Kum III“ dobio je novi život, nakon što je reditelj premontirao mnoge scene, promenio muzičke deonice i čak dao filmu potpuno drugačiji početak i kraj.

Na ostvarenje koje je snimljeno pre 30 godina mnogi filmski kritičari i publika gledaju kao na veliko razočaranje.

Pa ipak, ovaj, uslovno rečeno, novi, tročasovni film koji sada nosi naziv „Mario Puzo’s The Godfather, Coda: The Death of Michael Corleone“ naišao je samo na pohvale.

Filmski kritičari u američkim i britanskim medijima smatraju da je vredno hvale to što se reditelj ponovo vratio svom starom filmu i pokušao da ga „dotera“.

„Kum III“ je, kako pišu, dinamičniji zbog skraćenja od deset minuta, dok su novi početak i kraj daleko smisleniji.

Ipak, ono što svi ističu kao pravu vrednost filma jesta gluma Kopoline ćerke Sofije, koja je u međuvremenu postala uspešna filmska rediteljka („Izgubljeni u prevodu“, „Smrt nedužnih“).

Sticajem okolnosti pre 30 godina zamenila je Vinonu Rajder, koja je odustala tokom snimanja, u ulozi Meri, ćerke Majkla Korleonea.

Njena gluma je tada dočekana na nož.

„Zamolio sam je da probamo. I pre toga je nekoliko puta igrala u mojim filmovima. Prvi put se pojavila sa samo nekoliko nedelja u ‘Kumu I’. Nije želela da glumi, ali je pristala zbog mene. Još uvek je išla u školu i bila je mlada. Kasnije je napravila divnu karijeru, ali mislim da su je komentari tipa ‘upropastila si film svoga oca’ uništili u tom trenutku. Po mom mišljenju, nije tako bilo. Osećao sam da sam ja kriv za to kako se oseća. Ali sve vezano za film ‘Kum III’ je jako bolno za mene“, kazao je Kopola.

Govoreći o tome zašto saga o porodici Korleone toliko dobro korespondira sa mnogim stvarnim moćnim porodicama, kaže da je za to zaslužan pisac i scenarista Mario Puzo.

„Mario Puzo je imao veliko srce i voleo je svoju porodicu. S druge strane, nije znao mnogo o mafiji. Čitao je knjige i sudska dokumenta, ali ništa više od toga. Nije govorio italijanski. Svaki pravi Italijan zna da Vita Korleonea niko ne bi zvao don Korleone, nego don Vito. Ali sve ono što je Mario Puzo napisao došlo je iz njegovog razumevanja porodice. Taj don Korleone zasnovan je na njegovoj majci. Sve te rečenice, poput one ‘muškarac mora da bude pravi muškarac svojoj porodici’, sve su došle od njegove majke. Zato tako dobro opisuje te odnose unutar porodice“, ispričao Kopola.

On se u tom razgovoru prisetio i svoje saradnje sa Marlonom Brandom, koji je pored „Kuma I“ igrao i u njegovom filmu „Apokalipsa danas“.

„Imali smo čudan odnos. Neka mešavina ljubavi i mržnje. Upoznao sam mnogo genijalnih ljudi u svom životu. Upoznao sam Akiru Kurosavu, Žana Renoara, Orsona Velsa. Ali ako bih morao da kažem ko je bio najveći, sigurno bi to bio Marlon Brando. Imao je neverovatan proces razmišljanja, kao niko drugi koga sam poznavao. Mogao je satima da priča o termitima“, kazao je Kopola.

Reditelj je nedavno izjavio za britanski Gardijan da je završio sa „Kumom“.

„Mario Puzo je napisao još mnogo toga što nisam iskoristio. Ali ja nisam vlasnik ‘Kuma’ već studio Paramaunt. Oni će odlučiti da li će snimati nove filmove. Ali ja sam snimio svoju trilogiju. Imam druge stvari na umu“, kazao je reditelj koji ima želju da snimi film o budućnosti, u kome bi dao viziju sveta koji je lep i pozitivan.

Izvor: politika.rs