Ne čekajte da ogladnite kako biste jeli

Iako je osećaj gladi dobar znak da vaš metabolizam radi, ipak to ne bi smo da bude znak da samo tada treba da jedete. Ako jedete samo kada vam padnu zalihe energije i vaše vas telo moli da ga nahranite, mogli biste da osetite neke posledice.

1. Glad dovodi do prejedanja

Ljudi koji preskaču obroke i jedu neredovno često pojedu više kako bi nadoknadili obroke koje su preskočili. Vašem telu potrebna je hrana svaka tri do četiri sata kako se metabolizam ne bi usporio i kako ne biste osetili pad energije, bezvoljnost i želju za nezdravom hranom. Što duže svom telu uskraćujete hranu to vam više pada nivo šećera u krvi, zbog čega će vaše telo žudjeti za hranom bogatom šećerom.

2. Gladovanje ne pomaže u mršavljenju

Ljudi misle da gube kilograme ako gladuju, međutim, ako im se prehrambeni plan sastoji od gladovanja, brzo će odustati od njega. Osim toga, ako gladujete, vaše telo počinje da štedi energiju, zbog čega skladišti masti i troši manje kalorija. Uvereno je da se tako spašava ti pokušava da ostavi što je moguće više energije za kasnije.

3. Jedete manje zdravo

Kad si gladan, nisi svoj – moto je poznate čokoladice, ali i činjenica. Kad ste gladni, veće su šanse da ćete posegnuti za prvom stvari koja vam padne pod ruke, poput čokoladice. Takav način ishrane ne rezultira zdravim načinom života.

4. Glad je loša za vas

Neki od simptoma koji prate glad su nemogućnost da se koncentrišete, neprijatan osećaj u stomaku, slabost, vrtoglavica, mučnina, iritabillnost, glavobolja i problemi sa spavanjem.

Kako prepoznati glad?

Naučnici tvrde da postoje tri vrste gladi, fizička, psihološka i oportunistička. Fizička je nagon da jedemo, dok psihološku aktiviraju emocije i zapravo je žudnja za nečim drugim, a ne hranom. Oportunistička glad je kad vidite hranu i želite da je pojedete, iako dotad niste osetili glad, piše Bright Side, a prenosi Index.hr.

Izvor: Vijesti.me