Osam stvari koje se dešavaju u organizmu kad prestanete da jedete meso

Prestankom konzumiranja mesa, možemo da se sretnemo sa neočekivanim i neprijatnim nuspojavama. A baš kao i svaka promena i menjanje ustaljenih navika, i ovo može da bude šok za organizam.

Evo koje su nuspojave sa kojima se možete sresti prestankom unosa mesa:

Manjak energije

Ako izostavite meso iz vaše ishrane moguće je da ćete se osećati umorno i slabo. To je zato što vam nedostaje važan izvor proteina i gvožđa, koji su glavni izvori energije. Telo apsorbuje više gvožđa iz mesa nego iz druge hrane, a isto se krije u zelenom lisnatom povrću poput spanaža, kao i u žitaricama, hlebu i testenini bogatoj gvožđem

Opadanje kose

Upravo zbog cinka moguće je da ćete prilikom češljanja vaše kose uočiti nešto više dlaka na četki nego što se na to navikli. Ova promena u ishrani može dovesti čak i do dugotrajnog gubitka kose, stoga ako ste odlučni u nameri da prestane da unosite meso u vaš organizam, pobrinite se da na druge načine nadomestite dovoljnu količinu cinka.

Češće ćete ići u toalet

Manje mesa, a više neophodnih vlakana iz celovitih žitarica, sirovog voća i povrća može značiti dodatno vreme u toaletu. Vlakna olakšavaju pražnjenje creva uvlačeći vodu u debelo crevo što vašu stolicu može učiniti znatno mekšom.

Bol u želucu

Iako je sasvim poznato kako je meso to koje nam teško “pada” na želudac, dok nam voće i povrće regulišu probavu, iznenadni prelazak na ovakav način ishrane mogao bi dovesti do kontraefekta. Nagle promene mogu da izazovu bolove u želucu i stomaku koji pre nisu bili uobičajeni, a koji će se regulisati onda kada se vaš organizam naviknu na novu promenu.

Iritacije kože

Vrlo je moguće da će po prestanku konzumiranja mesa i vaša koža odgovoriti na to – nedostatkom sjaja, pa čak i aknama. Meso sadrži cink te obiluje aminokiselinama koje su ključne pri proizvodnji kolagena, a ukoliko ne unesete dovoljno ovih sastojaka to bi moglo da rezultira da vaša koža ne izgleda tako sveže. Nedostatak cinka utiče na pojavu akni.

Možda će vam trebati suplementi

Kada se odlučite za ishranu bez mesa, neke važne vitamine i mineral možete da nadomestite jedino uzimanjem suplemenata. Suplementi mogu da povećaju vaše nivoe vitamina B12 (koji se nalazi samo u hrani životinjskog porekla), kalcijum, vitamina A, B i D, kao i gvožđa. Razgovarajte sa svojim doktorom o tome koji su suplementi najbolji za vas.

Možete da smršate

Istraživači su predstavili brojne studije o tome kako vegetarijanska ishrana utiče na težinu. Ljudi koji su prešli na bezmesnu ishranu izgubili su oko 10 kilograma, što je prilično lepa vest za one koji se bore sa prekomernom kilažom, ali i vrlo problematično za one koje muči suprotno i žele da se ugoje.

Promene raspoloženja

Nove dijete uglavnom nose i promene emocija, ali i pospešuju nivo stresa budući da mikrobiom u našem želucu oslobađa neurotransmitere koji upravljaju našim mozgom. Iako ova neprijatna pojava nestane onoga časa kada se naše telo navikne na ove promene, neki će se možda sa ovim teže nositi.

Izvor: Klix.ba