The Cure “krivac” za obaranje rekorda

Ogromna masa zoru je dočekala plešući uz back2back nastup kultnih Maceo Plexa i Karla Koksa

Nikad ranije se nije tolika rijeka ljudi uputila ka Petrovaradinskoj tvrđavi, gdje su već prve noći nastupile najveće zvijezde ovogodišnjeg Exit festivala, kultna britanska rok grupa The Cure koja je sigurno dobrim dijelom zaslužna što je prema riječima organizatora to bila i najposjećenija noć u istoriji pomenute manifestacije.

Prema njihovim procjenama, 56.000 posjetilaca prošlo je kroz kapije Exita tokom prve večeri, a budući da je nastup Roberta Smita i družine bio najavljen prilično rano za tako veliko ime – u 20.30 časova, već od 19 sati prostor ispred glavne bine počeo je da se puni. 

Uoči nastupa britanskih rokera vladala je neviđena gužva na ulazu u Petrovaradinsku tvrđavu, a publiku je iznenadio pljusak koji srećom nije dugo trajao. 

Dovitljivim prodavcima ispred tvrđave i to je bilo dovoljno da nekima od posjetilaca prodaju improvizovane kabanice od kesa za cijenu od oko tri eura. 

“Ovo je najskuplja kesa koju sam u životu platila”, prokomentarisala je jedna djevojka na ulazu u festivalski prostor.

Sa prve večeri Exita
Sa prve večeri Exita(Foto: EXIT Photo Team)

Kese su se međutim brzo pobacale, a oblake rastjerao zvuk gitara grupe The Cure koja je umjesto klasičnog festivalskog jednočasovnog nastupa imala pravi koncert na glavnoj bini, gdje su se tokom dva sata svirke mogli čuti najveći hitovi svojevremenih predvodnika gotik roka kao što su “Lovesong”, “Just Like Heaven”, “The Same Deep Water As You”, “Friday, I’m In Love”, “Lullaby” i drugi. 

Bez mnogo priče između pjesama, skakanja po bini i specijalnih efekata, koncert rokera iz Kroulija bio je prije svega oslonjen na muziku, dok su se pomenute pjesme horski pjevale pred binom gdje se masa uglavnom njihala uz njih budući da su dominirale one srednjeg do sporijeg tempa, uz poneko skakanje na brže numere. 

“Bad Wolf” pisalo je na bini kao omaž kultnoj britanskoj seriji “Doctor Who” iz koje citate često na svojoj gitari ispisuje basista Curea Sajmon Galap.

Mrak je pao tokom trajanja regularnog dijela koncerta, da bi se Smit i družina povukli na kratko sa bine, a onda na poziv publike izašli na bis i svirali još pola sata. 

Da ovaj nastup nije prijao samo publici pokazale su reakcije frontmena koji je tokom prve polovine koncerta ima uobičajeni ozbiljan izraz lica, da bi mu ovacije nakon pjesama izmamile osmijehe, a tokom bisa se i razigrao po bini obilazeći ostale članove benda.

“Sjajni ste, ne znam zašto nismo i prije došli ovdje”, poručio je Smit uz razvučeni kez na licu, taman kad je djelovalo da će koncert proteći gotovo bez riječi sa njegove strane između pjesama.

Nakon grupe The Cure, glavnom binom dominirao je elektronski zvuk, pa je tako jedan od najpoznatijih d’n’b DJ-eva sa ex Yu prostora, beogradski Rahmanee rasplesao publiku i na pravi način je zagrijao za nastup belgijskog hitmejkera Lost Frequences, najpoznatijeg po numeri “Are You With Me” koji je na Mejn stejdžu okupio veliki broj mladih koji su đuskali i pjevali u ekstazi, da bi ga zatim na istom mjestu zamjenio duo Filatov & Karas.

U ponoć uz tradicionalni vatromet održana ceremonija otvaranja festivala
U ponoć uz tradicionalni vatromet održana ceremonija otvaranja festivala(Foto: EXIT Photo Team)

Prethodno je u ponoć uz tradicionalni vatromet održana ceremonija otvaranja festivala, u sklopu koje su se publici obratili društveni aktivisti za očuvanje društvene sredine iz sjeverno američkog plemena Stending Rok, ogranka Sijuksa, i Henri Amar koji su pozvali na “revoluciju svijesti”, dok je pjevač Marko Louis posvetio pjesmu “Tribe” novosadskom festivalu.

Na drugim stejdževima glavne zvijezde počinjale su svoje nastupe u kasnijim terminima, pa je tako Explosive, gdje je bina posvećena žestokom gitarskom zvuku, bio popunjen do posljednjeg mjesta oko ponoći tokom nastupa grupe Peter And The Test Tube Babies, da bi se dalje skakanje i šutke nastavile uz predvodnike talasa “Neue Deutsche Todeskunst” (u prevodu nova njemačka umjetnost smrt), industrial sastav Das Ich. 

Preko puta Explosivea, na Cockta Beats stejdžu publici su se predstavila hip hop imena u usponu kao što su slovenačka grupa Atlas Erotika, te srpski predstavnici Hazze i Ognjen. 

Malo dalje, na najpopularnijoj bini nakon glavne i Dance Arene, Fusionu poslije nastupa Samostalnih referenata na talasu ska zvuka publiku su razmrdali velikani ovog žanra, grupa The Selecter iz Engleske koji su obilježili 30 godina postojanja, doduše uz nekoliko prekida u radu. 

Ostatak večeri na toj bini bio je posvećen domaćim izvođačima, dobro poznatim Exitovoj publici kao što su reperi Sajsi MC i Bad Copy, a prije njih prvi put na ovom stejdžu nastupili su sarajevski Helem Nejse.

Grupa čiju muziku karakteriše hip hop osnova u kombinaciji sa drugim muzičkim elementima i često satiričnim tekstovima, pokazala je zašto važi za jedno od imena u usponu kad je u pitanju regionalna scena.

“Sviraćemo samo hitove: Bijelo dugme, Divlje jagode, Prljavo kazalište, sve!”, kazali su “Vijestima” u svom stilu uoči nastupa sarajevski muzičari, a na repertoaru im se jesu našli hitovi, ali njihovi, kao što su “Kabadahija”, “Sudinica”, “Bosnia”… 

Na drugom kraju Petrovaradinske tvrđave, na najvećoj bini nakon glavne, Dance Areni veče je otvorio predstavnik srpske tehno scene Ilija Đoković, da bi uslijedili nastupi pripadnica ljepšeg pola iz ovog žanra Monike Kruse i Šarlot De Vit. 

Ogromna masa zoru je dočekala plešući uz back2back nastup kultnih Maceo Plexa i Karla Koksa, a jutro je dočekao i pun obližnji No Sleep stejdž gdje je dominirao tehno zvuk koji su servirala aktuelna imena ove scene kao Boston 168, Shdw & Obscure Shape i I Hate Models sa neizbježnom maramom na licu koji je i zatvorio program. 

Preuzeto sa: Vijesti.me