Vežbanje u teretani-Kratke i jednostavne smernice za početnike

Od starta se treba početi sa jakom željom ka napretku i nije loše energijom da ne kažem frustracijom, prouzrokovanom nezadovoljstvom sa svojim izgledom, jer to vas može postaviti na pravi put za početak.Shvatite da vežbanje i fitness kao takav trebaju ući u naviku i prvenstveno služiti kao nešto što ćete uraditi kao dobrobit za svoje telo i zdravlje. Naučite stoga da svoje telo stavljate ispred drugih stvari poput pijančenja, žurki, cigara ili nespavanja.

Sa druge strane vežbanje ne trebamo shvatiti kao opterećenje, primer recimo osoba kreće u teretanu, platila je članarinu i mora 5 dana za redom da vežba i vikendom odmara. Napravili ste sebi obavezu, još jedna stvar koju morate da uradite umesto da vam vežbanje bude vid terapije i način za odliv energije. To je u početku dosta pogrešan pristup koji dovodi u većini slučajeva kontra efektu. Drugi primer jeste ona stalna borba sa sopstevnim egom gde bi osoba želela da prvi dan u teretani odradi trening kao neki napredni ili srednje napredni vežbač i u narednih 5 dana ima nesnosnu upalu a možda i gore povrede mišićnog i drugog vezivnog tkiva. Ne znači ako nismo dobili upalu da je naš trening bio loš, čak naprotiv. Kvalitet treninga treba da se meri na dužoj vremenskoj skali za koju je potrebno iskustvo koje samo strpljive osobe mogu steći. Ovo bi bili samo neki izdvojeni primeri greški prilikom početka vežbanja bilo kakve vrste, zato preporučujem da se lepo konsultujete sa nekim ko ima više iskustva ili pitate dežurnog trenera.


Što se samih vežbi tiče početnici prvo trebaju obratiti pažnju na višezglobne vežbe kao što su čučanj, mrtvo dizanje, potisak iznad glave i na ravnoj klupi itd. Pre svega savladavanjem tehnike manjim težinama. Tako ćemo adaptirati naše mišice kako ne bi došlo do povreda. Kasnije kroz program kojeg ćete se dosledno držati pravite polako osnovu za dalje napredovanje.
Sa 2 do 3 treninga nedeljno u početku i sa višezglobnim vežbama, uz korigovanje ishrane o čemu ću više pisati u sledećim tekstovima vi ste na odličnom putu.

Trenirajte pametno jer ništa ne dolazi preko noći, uživajte u procesu.

Autor: Milan Kostić

Čitajte još tekstova iz naše fitness rubrike:

5 saveta za svakodnevnu ishranu

5 kvalitetnih namirnica za studentski budžet

Zdrava hrana u službi svakoga dana-Kako da zdrava hrana bude način života?