Zdrava logika i zdrava hrana (drugi deo)

Nastavak

Jedan od razloga zašto ja lično smatram da je umerenost najzdravija logika kada je reč o zdravoj hrani ima veze i sa onim što sam sam primetio jednostavno čitajući i slušajući različite ljude. Ako uđete na internet i krenete da čitate nekakav članak o deset dobrobiti biljne hrane ili sedam razloga zašto su kokošija jaja super hrana, i u jednom i u drugom verovatno da ćete naići na citiranje brojnih studija, izjave naučnika, stručnjaka, doktora itd. I ako nemate iskustva sa tim, i niste obazrivi možete upasti u klopku gde neko ko nije stručan iskorištava nekakvu studiju ili reči nekog stručnjaka kako bi potkrepio neku svoju ideju vezano za hranu. I to često ima veze sa prodajom nekakvih proizvoda, ili programa, ili jednostavno ideje.

Previše informacija

Istina je da mnogi koji pišu i guraju nekakav svoj pravac o zdravoj ishrani i sami ne znaju kako da čitaju studije, kako da razumeju rezultate studija, i jednostavno ne poznaju i nemaju kontakta sa ljudima koji rade te stvari, koji prave i vrše istraživanja i koji pišu te studije. Međutim lako je nekome ko nema apsolutno nikakvog iskustva prodati priču ili uveriti ga u nešto na osnovu dve ili tri izolovane studije na grupi miševa ili pacova. I tužno je što se sve to svodi na iskorištavanje drugih koji samo žele da se hrane malo zdravije.

Ako dodate na sve ovo i činjenicu da danas postoji ogromna količina informacija i ogroman rad u vidu istraživanja i u oblasti nutricionizma, nauke o hrani, medicine, patologije i fiziologije, lako je naći putem interneta sve što vam treba kako biste potkrepili svoja ubeđenja. Na internetu postoji jednak broj studija koji govore kako su zasićene masti loše i ne trebamo ih jesti, ali i sa druge strane studije koje su pokazale da to nije istina. Isto je i sa biljnom hranom.Isto je i sa mesom. Isto je i sa organskom hranom. Danas možete naći bukvalno sve što vam treba bez obzira koliko vaše ideje zvučale radikalno. I stoga mislim da je najbolje u svemu ovome zauzeti nekakvu sredinu. Mislim da je to najlogičnija stvar. Ukoliko niste dovoljno iskusni i ne zanima vas previše ova nauka vezana za hranu, to bih vam lično dao kao savet.

Ono što je bitno da napomenem jeste da vodite računa o tome šta čitate jer mnoge stvari su pisane sa jasnom namerom da se nešto proda ili promoviše i nemaju nikakve iskrene dobre namere. Za početnike ovo može biti fatalno jer ko se jednom opeče posle ne veruje ni onima koji žele da pomognu. I ovo sam naučio na teži način isprobavajući različite dijete, načine ishrane, proizvode itd. I ono što sam definitivno naučio jeste da postoji mnogo toksičnog sadržaja, posebno vezano za zdravu ishranu i fitnes.

Ne prestajte da se informišete

Jedini način da se u svemu tome snađete i napredujete jeste obrazovanje i stalno napredovanje. I zdrava doza preispitivanja svega. Kao i volja da se da svemu šansa.

Mnoge stvari se menjaju upravo zbog ovolikog istraživanja. I ono što je juče važilo za zdravu hranu danas je pokazano da to nije.I one ideje koje su juče bile popularne danas više to nisu. To znači da moramo stalno da se menjamo i isprobavamo neke sitnice.        Ali da nam osnova i dalje bude više-manje ista. To takođe znači da samo zato što je jedna osoba rekla da je nešto dobro ne znači da je tome kraj i da trebamo da je slušamo. Ne. Istraživanje a nakon toga isprobavanje na sebi. Sve dok ne nađete nešto što vama prija i što vama predstavlja zdravu ishranu.

Za mene i za moje ciljeve zdrava ishrana podrazumeva relativno veću količinu hrane, sa biljnim proizvodima kao osnovom i ostatkom u vidu namirnica životinjskog porekla. Sa što manje prerađenog šećera i generalno prerađenih proizvoda, i sa što više korisnih minerala, soli i vode. Ovo sam našao da meni odgovara ali kao što sam rekao morate sami naći ono što vama odgovara a ne prihvatiti tuđe ideje samo zato što je tako lakše.

Potrebno je vreme

I još jedna stvar koju želim pomenuti u kontekstu zdrave logike vezane za zdravu ishranu jeste da svako mora uložiti vreme i trud.

Zvuči ofucano ali problem je ako ste upravo to pomislili onda verovatno da vam je razmišljanje pogrešno. Mnogo puta vidim nekog ko je tek krenuo sa nekim svojim ciljem da se hrani zdravije i iz nekog razloga, možda zbog lenjosti, odmah kreće da kopira druge i da se slepo drži toga. I onda kada mu iz nekog razloga to ne odgovara odustane. Jedino rešenje kao što rekoh jeste stalno obrazovanje, čitanje, istraživanje i eksperimentisanje. A za to je potrebno vremena. I u početku bude teže nego kasnije jer ne znate šta radite dok ne steknete neko iskustvo, ali sa svakim sledećim danom postaje sve lakše.

I to mislim da jeste najzdravija logika kada je reč o zdravoj hrani. Jer sve ostalo se svodi na citiranje drugih kojima kao verujemo a ne znamo zašto, i praćenje tuđih ideja a opet ne znajući zašto. I mnogo puta zvučimo smešno kada nam je jedini argument zašto se hranimo tako kako se hranimo to što je neko negde rekao da mora tako. Protiv tih lenjosti se mora raditi i to čitanjem i formiranjem svojih zaključaka i iskustva. I to je cena koju moramo da platimo ako zaista želimo zdravije da se hranimo.